Tips & Nyheter

Skicka gärna in tips, fel och upptäckter, så lägger vi upp dem på denna sidan (Tryck här)

  • Ford Ranger 2019: finns med 2 varianter av sensorer, ring för support.
  • RAM (Dodge) 2019: Finns 2 modeller med olika sensorer, ring för support.
  • Toyota Corolla 2019/03- : En ny sensor finns tillgänglig, ring för support.
  • Toyota Problem!……………..Ring oss, vi hjälper till.
  • VW Amarok, Crafter, Touareg, efter 2018/3: Ring oss, vi har en specialsensor på lager.
  • Ford Transit/Connect/Custom-18, Fas II: Vid problem, programmera som Ford Edge 2017
  • Kia Ceed/ProCeed 2019: Använd HUF eller AUTEL (Klona eftersom några Verktyg inte klarar OBD)
  • BMW 3-Serie 2018- (G20): Använd vår specilla HUF-Sensor HN-901077
  • Mini One: Programmeras som “MINI 3”
  • Opel Insignia 2017-18: Använd Autel MX och OBD-Relearn (Aut. relearn är inte klar ännu)
  • Ford Mondeo 2017-18:  Programmera som “Ford Edge-16” (Nya Mondeo finns inte i verktyget ännu)
  • Porsche: Ring oss för här är många svårigheter. Vi har dock sensorer till alla Porsches modeller.
  • Audi RS mfl: Använd AUTEL, rekomenderar att kopiera. Vid unika ID gör OBD-programmering för att spara tid vid inlärningen.
  • Tesla X: Använd AUTEL, låt först bilen stå 15 min, tryck sedan “reset” i bilen display, kör i max 50 km/tim i upp till 15 min, tills alla däcktryck visas.
  • Range Rover Autobiography -16/17 (S180052028D): Programmeras som “Range Rover Sport 1/2015-5/2015”.
  • Vid hjulskifte: Låt bilen stå med tändningen på i 10-15 min efter byte så hinner bilen söka efter de nya sensorerna, det går då lättare att för bilen att läsa in de nya sensorerna under körning.
  • Chevrolet 2:  “Relern mod” på en Silverado mfl. 1, Dra handbroms, Slå på tändningen 2, Håll inne menyknappen på ratten tills “relern mod” öppnas 3, Trigga sensorerna med början på vänster fram. Fungera på fler Chevrolet modeller och de flesta har 315 MHz sensorer, ring oss vi har dem på lager. Film, https://www.youtube.com/watch?v=hhid21KuWzw
  • Chevrolet 1:  “Relern mod” på en Silverado mfl. 1, Dra handbroms, Slå på tändningen 2, Håll inne både lås & öppna knappen på fjärrkontrollen tills “relern mod” öppnas 3, Trigga sensorerna med början på vänster fram. Fungera på fler Chevrolet modeller och de flesta har 315 MHz sensorer, ring oss vi har dem på lager.
  • Renault Megane III “Nyckellös”: Klona och använd Autel.
  • Land Rover Discovery Sport: Har inte bytt sensor som ATEQ visar. Där sitter istället den gamla sensoren VDO S180 052 028 som OE. Programmera en EU-Pro2 som Freelander 2013
  • Range Rover Sport-14/15: Har inte bytt sensor som ATEQ visar Det sitter istället den gamla sensoren VDO S180 052 028 som OE. Programmera en EU-Pro2 som Freelander 2013
  • Ford: Bilen dator har bara plats för 4 sensorer och är komplicerad att göra reset på, vi rekommenderar kopiering (okt-15)
  • Ford Focus: Det går att skifta fram o bakhjul utan OBD-Prog, men måste trycka på kalibrera lufttryck på ratten(okt-15)
  • Tesla S:  Låt först bilen stå 15 min, tryck sedan “reset” i bilen display, kör i max 50 km/tim i upp till 15 min, tills alla däcktryck visas.
  • Hyundai: Low & High-Line, Visar instrumentpanelen individuellt däcktryck=High-Line. Bara en TPMS lampa=Low-Line.
  • EU-Pro2: Håll sensorn ca 15cm framför verktyget när du programmerar, verktyget kan ha svårt att få kontakt när man håller för nära och meddelar då sensorfel.
  • Omprog av sensor: Sänk lufttrycket i däcket så går det att programmera in en ny bilmodell i sensorn. Går att göra om hur många gånger som hellst, under hela längden. (OBS undantag: HUF UVS2000 är inte programmerbar)
  • Mitsubishi: Klona alltid, bilen kräver OBD-Programmering av deras OE Verkstadsdator.
  • USA-Sensor 315 MHz: Passar till bilar som är importerade från USA och har sensorer som sänder på 315 Mhz.